Pentru un Cluj nou, prielnic, prietenos, sustenabil.

miercuri, 13 octombrie 2021

Pasajul care nu va fi: încă o dovadă că primăria este în cîrdășie cu mafia imobiliară din Cluj

 Propunerea unui pasaj subteran care să fluidizeze traficul infernal din Piața Mărăști, a fost respinsă cu nonșalanță de primărie, pe motiv, țineți-vă bine, că "nu sunt bani și că tunelul ar atrage mai mult trafic" - era să cad de pe scaun de la atîta tupeu și desconsiderare a clujenilor!


Se poate și așa, dar la Timișoara!

    Aș vedea în zonă un tunel dinspre Aurel Vlaicu, până la intersecția cu Crinului, nu neapărat pentru fluidizare (dar pentru ce, pentru căprioare? - n. red.), dar nu aș dori să vedem coadă în sensul giratoriu. Așa cum e acum, va fi o coadă permanentă. Planșele prezentate ne duc cu gîndul la o zi liniștită de august, dar acolo va fi trafic infernal. 

Dacă facem un tunel prin decopertare l-am face și dinspre Aleea Bibliotecii spre strada Fabricii. Ca pieton aș vrea mai multă liniște, iar tunelul ne-ar putea asigura acest lucru.

Am văzut cum e la Viena. Acolo am văzut că prin foarte multe intersecții se merge asa. Să facem un proiect pentru generatiile viitoare”, a semnalat activistul Adrian Costina. Acesta a lăudat propunerea de relocare a benzinăriei OMV și a magazinului Profi. 

Ovidiu Cîmpean, directorul de dezvoltare a Primăriei Cluj-Napoca, a spus că nu sunt bani europeni alocați pentru tunel. ”Nici pe programul 2014 - 2020 și nici pe 2021 - 2027 nu se arată oportunitatea de a se finanța un tunel”, a replicat scurt acesta.

Arhitectul Planwerk, Tudor Pănescu, a intrat în detaliu și a spus că tunelul numai ar atrage mașini. 

A existat o idee de tunel, dar acestea sunt gândite pentru a fluidiza traficul auto nu să facio inducție de trafic auto. Muți problema din sensul giratoriu spre Sfîntul Petru, unde capacitatea Bulevardului 21 Decembrie este limitată. Presiunea trebuie limitată, presiunea traficului auto, de aceea sunt proiecte în derulare cum e proiectul de pe traseul căii ferate (Câmpul Pâini, ca drum secundar) sau centura metropolitană. Nu cred că poți elimina complet imaginea mașinilor”, a spus arhitectul Tudor Pănescu, din partea Planwerk.

Ovidiu Cîmpeanu a intervenit pe final și a spus că soluția este centura metropolitană, pentru că traficul atrage trafic, așa cum s-a arătat în studiile făcute de Primăria Cluj-Napoca.

Batjocura este atît de evidentă, încât numai cine are șoric în loc de obraz nu o percepe. Ce spun, dar din păcate nu fac, clujenii:

Cum voința politică este întotdeauna de partea rechinilor imobiliari și doar ocazional și de formă de partea cetățenilor, de ce ne-am aștepta la rezultate diferite din partea acelorași trepăduși? Trebuie schimbată din temelie toată gașca din primărie și aduși oameni noi și curați. Anticipate, sună bine?


Clujul are cica o facultate de arhitectura. La facultatea aia predau niste profesori, care toti au firme de arhitectura si planificare urbanistica, gen Planwerk in cazul de fata. Acuma la ce tampenii s-au facut in ultimii 30 de ani in Cluj e clar ca arhitectii astia si-au adus aportul, desi n-ar recunoaste in ruptul capului. Uitati-va la toate neroziile construite in orasul asta, uitati-va la toate ineptiile urbanistice care au facut din Cluj un oras arhiaglomerat, inghesuit si de nelocuit. Ei bine, sa stiti ca cei carora trebuie sa le multumiti sunt in primul rand aceste "somitati" care se pretind arhitecti, profesori-doctori in urbanism si specialisti de renume care i-au sfatuit pe toti ghiolbanii ajunsi primari si consilieri locali in Cluj-Napoca. Mafia arhitectilor merge mana in mana cu mafia politicienilor, sunt infratiti in sifonarea banului public si in mutilarea orasului in care traiti. Multumiti-le pentru tot ce traiti acum si pentru mizeria ce va sa vina.

Dupa ce a asfaltat toate parcurile Planwerk vine cu idei de spatiu verde in Marasti. Doar ca copacii nu vor arata ca in poze. Vor fi tufe semiuscate de platani cumparati de primarie pe bani grei (4000eur/buc, cunoscatorii stiu) ca alea din centru.

Marian G.

Un tunel nu ar atrage trafic, arhitectu ala e retard, uitati-va doar la efectul podului dinspre Str. Fabricii.

Cand aud de Planwerk mi se ridica parul in cap si mi se inmoaie....picioarele! Realizarea lor majora o reprezinta distrugerea centrului orasului sub pretextul redarii spatiului catre cetateni. Daca in anii 90 picam in fund cand se organiza un concert in centru, acum nu mai vreau sa vad nici o manifestare de gloata...vreau doar spatii verzi. 

Planwerk a realizat in jurul bisericii Sf Mihail un fel de platou al vechii Sala Sporturilor, cu aceeasi functionalitate: adunarea ocazionala a gloatelor pentru circ si paine. In rest trebuie sa suportam o fada si terna apasare a griului granitului. 

Acum insa Planwerk isi ia revansa: distruge printr-o inspirata ingustare toate strazile adiacente Pietii 14 Iulie. Posterele arata alveole verzi cu bancute, garduri vii, mese de pingpong, mini-parculete etc...dar ghici unde? Pai...pe strazi...mai exact in locul strazilor! Din care raman alei pavate cu latime sub o banda de circulatie. Haios este ca in planse apare asa...ici colo...cate o masina parcata. Dar restul de 99% din masini unde dispar? Nici in curti nu pot fi bagate, ca intrarile sunt blocate cu fantasmagoriile anterior mentionate. 

Din plansele Planwerk lipsesc doar caprioarele care maninca trifoi din mana copiilor si pestii care sar zglobii din Somes ca sa intregeasca imaginea raiului din brosurile Martorilor lui Yehova. Deh...asa e cand vin strainii sa-ti mute mobila prin casa!
Si acum vad ca se implica si in Marasti...vai de capul nostru.....

deci Planwerk s-a gandit sa faca BLOCURI in piata Marasti, sensul giratoriu ... oare de ce ?

ce motiv ascuns ar fi ca sa se propuna BLOCURI peste blocurile si lipsa de parcari din zona ?
logic nu e avand in vedere inghesuiala de Blocuri din zona si traficul sufocant, lipsa parcarilor, etc.

@adica ... BLOCURI pe locul unde e OMV si PRofi: Sa faca bani ala e planul. Pe rechinii astia imobiliari nu-i intereseaza traficul. Cei mai multi au vile la liziera padurii si oricum nu au de mers la munca.
Ies la cumparaturi, terasa sau la amanta cand nu-s ore de varf.
Ce mi se pare foarte ingrijorator e ca vor sa faca "locuinte sociale" 
acolo!!!

@Alex: asta cu blocuri sociale sunt corasonul spalatilor pe creier slabi de ingeri .. cum sula SA faci sociale cand blocul de langa interservisan capat tutulescu aw care 4k EUR MP... Aici va fi 5k

@Costea: O sti pe aia cu vrem casi? Nu zi hop, astia sunt in stare de orice. Sa-mi zici cate K mai iei pe mp daca aduc cortarii acolo, poate kg de mere, sau cartofi...
Si nu-mi spune ca bat campii, au mai incercat si comunistii figura asta, cu rezultate pe masura fireste.

@Alex: doar ca aici avem de a face cu Mafia imobiliara bokistaneza .. iar gunoiul boc nu are Niciun interes sa le ***a planurile .. din contra ..faciliteaza prin ASA zisele planse colorate

@adica ... BLOCURI pe locul unde e OMV si PRofi: Invatati sa va orientati si apoi comentati

Toata mascarada asta de plan s-a facut pentru ca un dezvoltator imobiliar sa poata ridica blocuri de 10 etaje pe locatia Profi - OMV.

@Calin: corect - așa funcționează piticul!

"Acesta a lăudat propunerea de relocare a benzinăriei OMV și a magazinului Profi" , auzi la el a incasat spaga si acum vine cu propuneri, auzi propunere de un parc ce ziceti?
Rahatul tau cu locuinte sociale" nu atrage mai mult trafic?
Am stat acasa la alegerile locale, la alea care urmeaza o sa fac campanie.
NU MAI AGLOMERATI ORASUL 
NENOROCITILOR! E jale deja.

@Alex: Ar merge acolo: un parc, spital, liceu si cresa....dar la cum e mafia lui Boc cel mai probabil o sa faca vreun mall sau niste blocuri

corect!!!!! ma alatur! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Păreri, sugestii, comentarii? Vă așteptăm cu drag.